Tester diagnostyczny
GP-100
do elektroniki samochodowej
Spis treści
1 - poprzednie części
|
kontynuacja opisu
|
następne części - 3
|
Podłączenie do samochodu
Tester GP-100 zawiera co najmniej komplet podłączeń do samochodów producentów europejskich a jego idea jest przedstawiona na rysunku poniżej.
Są to : EOBD, VW-AUDI-SEAT-SKODA, FIAT-LANCIA-ALFA ROMEO,
CITROEN-PEUGEOT, RENAULT, FORD, BMW, OPEL, MERCEDES.
Użycie urządzenia
Po uruchomieniu urządzenia na ekranie pojawi się następujący obraz:
Następną czynnością jest wybór producenta:
modelu i systemu który chcemy testować.
Dostępne funkcje:
Po wybraniu modelu samochodu i systemu do testowania GP-100 wyświetli pozycję złącza diagnostycznego i sterownika ECU i rodzaj kabla połączeniowego.
Potem nastąpi nawiązanie komunikacji ze sterownikiem ECU i automatyczne ustawienie w trybie odczytu błędów.
Tryb ten umożliwia odczyt i kasowanie błędów zapisanych w ECU. Po wybraniu kursorem błędu obecnego w ECU, możliwe jest wyświetlenie informacji o tym błędzie
i zalecanych sposobach postępowania w celu jego usunięcia.
Parametry silnika
Poprzez naciśnięcie klawisza F4 uaktywniamy odczyt i wizualizację parametrów pracy układu np. silnika w czasie rzeczywistym.
Ekran ten jest bardzo pomocny w sytuacjach, gdy wskazanie czujników nie jest właściwe, ale nie jest zaklasyfikowane przez ECU jako błąd.
Na ekranie graficznym można obserwować przebieg parametrów w czasie.
Poprzez wybranie kursorem konkretnego parametru możliwe jest otrzymanie jego opisu
i zakresu prawidłowych wartości pracy.
Tutaj również poprzez wybór kursorem konkretnego parametru możemy uzyskać o nim informację i o sugestie do postępowania przy jego diagnozowaniu.
Aktywacje
Funkcja ta jest dostępna po naciśnięciu klawisza F5 i umożliwia aktywowanie elementów elektromechanicznych, których diagnoza jest dla ECU niemożliwa lub trudna. Można tutaj wyzwolić do pracy np. pompę paliwa, wtryskiwacz, cewkę, silnik krokowy biegu jałowego i inne.
Regulacje
W niektórych systemach jest możliwe przeprowadzenie pewnego rodzaju regulacji (np. CO na biegu jałowym, wyprzedzenie zapłonu, kodowanie kluczyków itp.)
Operacje te zależą od rodzaju ECU i są podzielone na trzy etapy:
- dostęp do dozwolonych funkcji,
- zmiana parametrów,
- zapisanie nowych regulacji.
Schematy elektryczne
W trakcie pracy można korzystać z załączonych schematów elektrycznych ale wyłącznie po podłączeniu do komputera PC poprzez łącze RS232. Wówczas działanie programu jest identyczne z tym które jest opisane dla testera FastBox.
|